روابط عمومی الکترونیک

گامی به سوی روابط عمومی فردا

روابط عمومی الکترونیک

گامی به سوی روابط عمومی فردا

وظایف روابط عمومی


با توجه به این مطلب که چهره هر سازمان را در روابط عمومی آن می توان دید و عنایت به این مطلب که فعالیتهای روابط عمومی بر تمامی فعالیتهای سازمان تاثیر گذار است،نقش روابط عمومی ها در شناسایی سازمان بسیار مهم است.

* از مهمترین اقدامات روابط عمومی در داخل سازمان ، انتشار نشریه داخلی ، سازماندهی نظام پیشنهادها ، راهنمایی ارباب رجوع ، مشارکت در غم و شادی کارکنان ، برگزاری مراسم مختلف ، اطلاع رسانی به مسوولان سازمان و سنجش افکار ، نصب صندوق انتقادات و پیشنهادها عمومی است .

* استفاده از اینترنت و فن آوری های نوین تجهیزات قدرتمندی را در اختیار روابط عمومی ها قرار داده و پدیده اینترنت آنچنان دنیای روابط عمومی را متحول کرده است که عده ای معتقدند اگر به شبکه متصل نیستید حیات ندارید.

- گرچه اطلاع رسانی از ویژگی های روابط عمومی کارآمد است ، آنچه اولویت بیشتری دارد اطلاع یابی است.روابط عمومی ها باید به دنبال خبر بدوند نه اینکه منتظر خبر بمانند.

- توجه به بازتاب اخبار و بازخورد رسانه ها و مردم از طریق نظرسنجی ها توسط روابط عمومی بسیار ضروری است.

- خبرهایی که در رادیو و تلویزیون منعکس می شوند ، جذابتر از خبرهایی هستند که بر روی کاغذ درج می شوند.

- ارسال کارت تبریک به رسانه ها را به مناسبت سالروز تاسیس یا شروع سال نو جدی بگیرید.

- روابط عمومی ها در مواردی که از نظر خبری فعال نیستند باید با استفاده از تشابه ، تعارض ، تعمیم ، تولید شبه رویداد و... دست به تولید اخبار ابتکاری زده و از شیوه های تخصصی تولید خبر بهره ببرند .

- هرچه شناخت روابط عمومی ها از خبر بیشتر و از نیازها و حساسیتهای مخاطب اگاهتر باشند توفیق بیشتری در تهیه و نگارش متن خبربه دست خواهند آورد

. -تشکیل کمیته همیاری برای برطرف کردن مشکلات شخصی و خانوادگی کارکنان زیباترین و انسانی ترین کار روابط عمومی ها به شمار می رود.

- روابط عمومی ها باید خوش برخورد و خوش پوش ، اجتماعی و مودب ، پرحوصله و معقول ، صادق و صمیمی ، مبتکر و خلاق و مطلع از کار با وسایل ارتباط جمعی باشند.
-برقراری ارتباط با همکاران و استفاده از تجربیات شاغلین روابط عمومی ادارات و رسانه ها عامل مهمی درموفقیت روابط عمومی ها است .

- مطالعه مستمر در زمینه های مختلف و پشتوانه علمی غنی عامل مهمی در موفقیت روابط عمومی است . تشکیل کتابخانه تخصصی روابط عمومی و اشتراک نشریات تخصصی لازمه کار روابط عمومی است.

- روابط عمومی باید زبان کارکنان وسخنگوی آنان بوده و در مقابل، خواستهای مدیران سازمان را به کارکنان منتقل نماید.

-جلوگیری از مصرف هزینه های غیر ضروری به ویژه در بخش تبلیغات و برگزاری نمایشگاه عامل مهمی در باور کردن برنامه های سازمان است.
+ نوشته شده در جمعه 31 اردیبهشت1389ساعت توسط آبانگاه | 8 نظر
وظایف روابط عمومی

در یک سازمان روابط عمومی وظایف مهمی را بر عهده دارد که مهمترین آنها عبارتند از :


- برقراری حسن ارتباط بین مردم و واحدهای سازمان از طریق دریافت پیشنهادها، انتقادها و نقطه نظرات به منظور انعکاس آن به مسوولان و بالعکس.

ـ همکاری با واحد مربوطه به منظور بکارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی در راستای تحقق دولت الکترونیکی.

ـ برقراری ارتباط مستمر با رسانه های گروهی و خبرگزاری ها به منظور انعکاس تشریح فعالیتها و برنامه ها و اقدامات سازمان

ــ برقراری حسن ارتباط بین کارکنان وزارت بازرگانی از طریق انعکاس نظرها و پیشنهادهای آنها به مقامات ذیربط.

ـ ایجاد ارتباط با روابط عمومی سازمانهای وابسته به منظور تبادل اخبار و اطلاعات و بررسی نشریات، کتب و مقالات و اجرای برنامه های تبلیغاتی مشترک از طرف آنها به منظور انجام هماهنگی های لازم.

ـ تهیه و انتشار جزوات و نشریه های اطلاعاتی و خبری و پوسترهای تبلیغاتی طبق ضوابط موجود از طریق بکارگیری فناوریهای نوین اطلاعات.

ـ بررسی و استخراج مطالب و تهیه متون لازم از بولتن های منتشره توسط سازمانها و ارگانها در رابطه با مسایل اقتصادی و بازرگانی.

ـ دسته بندی جراید، مطبوعات و نشریات در ارتباط با مسایل اقتصادی و بازرگانی به منظور گردآوری اخبار و اطلاعات و گزارشهای لازم در این زمینه و نگهداری در آرشیو و تلاش جهت بکارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی.

ـ اجرای طرحهای لازم به منظور تنظیم گزارشها و اطلاعیه های مختلف جهت آگاهی افکار عمومی از پیشرفت های وزارت بازرگانی.

ـ برنامه ریزی و انجام کلیه اقدامات به منظور فراهم نمودن متن مصاحبه ها، سمینارها، کنفرانسها، بازدیدها و جلسات عمومی مربوط به وزارتخانه.

ـ فراهم نمودن امکانات برگزاری مراسم سخنرانیها، جشن ها و فعالیتهای مذهبی و ملی و ... در سازمان

ـ انجام کلیه امور تشریفاتی و استقبال و بدرقه میهمانان سازمان

ـ تنظیم برنامه مسافرت و بازدیدهای رسمی هیأت ها و مقامات خارجی.

ـ اداره امور کتابخانه و آرشیو اطلاعاتی و مطبوعاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه موجودی کتابها، نشریات، روزنامه ها و ...

ـ انجام امور خطاطی و طراحی در زمینه های تبلیغاتی و انتشاراتی.

ـ تهیه عکس، اسلاید و فیلم و گزارشهای خبری از فعالیتهای وزارت بازرگانی و ایجاد آرشیو سمعی و بصری.

ـ انجام همکاری با واحد مربوطه به منظور ایجاد شبکه الکترونیکی ارتباطی بین واحدهای وزارتخانه و سازمانهای تابعه و سایر دستگاهها جهت تسریع در انعکاس خبرها و فعالیتها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد